Hyvää ja asiallista palvelua

Hyvää ja asiallista palvelua

Ongelmanratkontaa ja asiallista palvelua

Ritva Hännikäisen tiilitalo oli nähnyt elämää jo yli 45 vuotta. Jo talon iän puolesta oli selvää, että se kaipaisi ennemmin tai myöhemmin kattavan sähköremontin. Kun aikansa elänyt saunan valo alkoi aiheuttaa toistuvia ongelmia palavien sulakkeiden myötä, päätti Hännikäinen vihdoin tehdä asialle jotakin.

Toistaiseksi sähköongelmien varalle oli ollut luottomies tiedossa; hän oli kuitenkin hiljattain jäänyt eläkkeelle ja kuntotarkastukselle oli löydettävä uusi tekijä. Hännikäinen otti yhteyttä Sähkö-Satekiin, jonka alueellinen mainonta oli jäänyt mieleen, ja tilasi kotiinsa ilmaisen kuntotarkastuksen.
Tarkastuksessa takkahuoneen tunnelmavalaistus huomattiin vaaralliseksi, ja se muutettiin välittömästi sähköttömäksi. Saneerauksen yhteydessä tunnelmavalaistus päivitettiin paloturvalliseksi ja valovoimaiseksi led-valoksi, kuten kaikki muutkin talosta löytyneet vanhat, helposti kuumenevat loistevalot.

Myös sähkökeskukseen uusittiin automaattisulakkeet ja vikavirtasuojaukset sähköiskuja ja -paloja ehkäisemään. Vanhoihin pistorasioihin ja kiinteisiin sähkölaitteisiin asennettiin suojamaadoitus ja pihalle liiketunnistimella toimiva valaisin tuomaan turvaa pimeään ja jäiseen talveen. Lisäksi palovaroitin vaihdettiin verkkovirtaan, jottei pattereiden toimivuudesta joutuisi kantamaan huolta.

Saneeraus eteni maaliinsa aikataulussaan. Pieni yllätyskin mahtui matkalle, kun keittiön välitilan pistorasioille vaihdettiin johtoa ja huomattiin, että betonin sisään tehty vanha johtoreitti oli mennyt ajan saatossa tukkoon. Ammattimiehet saivat kuitenkin johtoreitin muitta mutkitta aikaan – kalusteiden alla kuljetettuna.

Hännikäisen mukaan palvelu oli juuri sellaista kuin hän toivoikin. Sovittu aikahaarukka oli kolmesta päivästä viikkoon ja siinä myös pysyttiin. Mieleen jäi myös hyvä ja asiallinen palvelu.